Even van de doordenderende trein
Veel plekken waar gewerkt wordt zijn als een doordenderende trein. Iedereen is elke dag druk met wat gebeuren moet. Om klanten tevreden te houden, beloftes waar te maken, omzet te draaien. Begrijpelijk dat men aan communicatie nauwelijks toe komt, zowel intern als extern. Logisch – en voor specialisten natuurlijk fijn – dat communicatie wordt uitbesteed. Toch zullen een aantal personen van het bedrijf even van de trein moeten stappen om de juiste basis voor communicatie te leggen.
‘We willen een nieuw logo’ of ‘we willen een andere website’ zijn wensen die snel uitgesproken zijn en ook snel kunnen uitkomen. Maar ‘nieuw’ of ‘anders’ is alleen zinvol als het beter is. En dan komen we bij de welbekende ‘why’. Je kunt vertellen wat jouw product, bedrijf of merk allemaal doet. Het wordt interessanter als je vertelt hoe het dat doet. En onderscheidend wanneer je vertelt waarom het doet wat het doet.
Een communicatie adviseur die alleen mee in de trein mag stappen blijft oppervlakkig. Hij of zij kan vanuit de trein roepen wat er te zien is: ‘Kijk, een koe! Daar, een brug! Hey een station! Wow, een stad!’ maar dat voegt weinig toe… Een kop koffie met de machinist, conducteurs, passagiers, monteurs en spoorwerkers over route, comfort en techniek maakt content inhoudelijk en interessant. Gevulde koek erbij…
Betekenis
Wat betekent jouw product, bedrijf of merk voor gebruikers en opdrachtgevers? Hoe maak je hen fans die anderen overtuigen ook van jouw producten of diensten gebruik te maken? Over identiteit, branding en ‘the extra step’ gaat Great Match graag het gesprek met je aan. Niet in de trein maar kijkend naar de trein. Waar vertrok de trein en waar gaat de reis naar toe? Hoe wordt de route bepaald en wat zijn de stations die gepasseerd worden? Wordt de trein steeds langer en trager of komen er treinen bij en versnelt alles alleen maar?
Altijd weer verrassend – voor jou én voor mij – wanneer we tot de kern komen van jouw business…
Great Match leidt brandig sessies waarin de identiteit van een product, bedrijf of merk wordt onthuld. Communicatie vanuit merkwaarden definieert en bevestigt deze identiteit.