• Archives

    • February 2021
    • October 2020
    • July 2020
    • June 2020
    • May 2020
  • Categories

    • Branding
    • Column
    • Design
    • Logo / huisstijl
    • Webshop
    • Website
  • Home
  • # minuut van Luus
  • Blog
  • Contact
Even van de doordenderende trein
17 June 2020

Veel plekken waar gewerkt wordt zijn als een doordenderende trein. Iedereen is elke dag druk met wat gebeuren moet. Om klanten tevreden te houden, beloftes waar te maken, omzet te draaien. Begrijpelijk dat men aan communicatie nauwelijks toe komt, zowel intern als extern. Logisch – en voor specialisten natuurlijk fijn – dat communicatie wordt uitbesteed. Toch zullen een aantal personen van het bedrijf even van de trein moeten stappen om de juiste basis voor communicatie te leggen.

‘We willen een nieuw logo’ of ‘we willen een andere website’ zijn wensen die snel uitgesproken zijn en ook snel kunnen uitkomen. Maar ‘nieuw’ of ‘anders’ is alleen zinvol als het beter is. En dan komen we bij de welbekende ‘why’. Je kunt vertellen wat jouw product, bedrijf of merk allemaal doet. Het wordt interessanter als je vertelt hoe het dat doet. En onderscheidend wanneer je vertelt waarom het doet wat het doet.

Een communicatie adviseur die alleen mee in de trein mag stappen blijft oppervlakkig. Hij of zij kan vanuit de trein roepen wat er te zien is: ‘Kijk, een koe! Daar, een brug! Hey een station! Wow, een stad!’ maar dat voegt weinig toe… Een kop koffie met de machinist, conducteurs, passagiers, monteurs en spoorwerkers over route, comfort en techniek maakt content inhoudelijk en interessant. Gevulde koek erbij…

Betekenis

Wat betekent jouw product, bedrijf of merk voor gebruikers en opdrachtgevers? Hoe maak je hen fans die anderen overtuigen ook van jouw producten of diensten gebruik te maken? Over identiteit, branding en ‘the extra step’ gaat Great Match graag het gesprek met je aan. Niet in de trein maar kijkend naar de trein. Waar vertrok de trein en waar gaat de reis naar toe? Hoe wordt de route bepaald en wat zijn de stations die gepasseerd worden? Wordt de trein steeds langer en trager of komen er treinen bij en versnelt alles alleen maar?

Altijd weer verrassend – voor jou én voor mij – wanneer we tot de kern komen van jouw business…

Great Match leidt brandig sessies waarin de identiteit van een product, bedrijf of merk wordt onthuld. 
Communicatie vanuit merkwaarden definieert en bevestigt deze identiteit.    
Read More
No Comment

Branding  / Column

Een heerlijk concept
22 February 2021

Jochem is een genieter. Hij geniet van eten, drinken, gezelligheid en kwaliteit. Maar genieten doe je niet alleen. Samen proeven, ontdekken en beleven zorgt voor onvergetelijke momenten. En dát wil hij iedereen laten ervaren.

Ooit werkte hij in de horeca, later deed hij sales in diverse foodproducten. Ondertussen was hij al op zoek naar pareltjes; naar dat bijzondere bakkertje, die traditionele slager of juist die inventieve kaasmaker. Naar producten die met passie zijn ontstaan, bedacht, ontwikkeld en geperfectioneerd op bijzondere plekken in mooie streken door heel Nederland en België. Kwaliteitsproducten die prachtig samenkomen op een borrelplank.

Zo bedacht Jochem als ervaren salesman een concept: online borrelplanken, geleverd door lokale speciaalzaken. Zoals een fleurop-boeket dat je overal snel en vers kan laten bezorgen. Met deels producten van de speciaalzaak en deels zijn ‘pareltjes’ uit een premium productpakket dat hij als groothandel levert. Interessant voor consumenten, voor speciaalzaken en voor Jochem. Het mes snijdt aan alle kanten door bijzondere kaas, worst en andere heerlijkheden!

Aandacht voor kwaliteit

Jochem legde zijn concept aan me voor. Iets moois ontstond uit zijn passie en mijn nieuwsgierigheid. Want waar ging het nou écht om? Niet om geld. Niet om standaard producten voor de massa. Het ging om Jochems ontdekkingen, om prachtige verhalen over nog mooiere producten. Om die dame die fantastische paté’s maakt, om de hoogste kwaliteit in tafelzuren, om kaasaffineurs die maanden uittrekken voor rijpingsprocessen. Hun producten verdienen aandacht. Aandacht van mensen die smaak en kwaliteit écht waarderen. En ineens wisten we het…

Deze makers zijn artiesten en Jochem is hun impresario. Hij brengt hun producten naar theaters – de speciaalzaken – door heel het land. En die theaters brengen het voor het grote publiek op de planken. Borrelplanken in dit geval. Voor fijnproevers die vermaakt willen worden. Met uitmuntende lekkernijen en een programmaboekje dat er alles over vertelt. Op de planken – Vakmanschap in de schijnwerpers.

Premium producten vragen om gedegen branding. Elke bestelling moeten een cadeau zijn: een doos met een logo dat kwaliteit en vakmanschap uitstraalt en de sfeer van het theater weergeeft. Een volledig opgemaakte plank ingepakt in vetvrij papier met een eigen design. Gesneden brood, noten en olijven in glazen potten en mosterd op een aardewerk schaaltje. Een plank vol bijzondere kazen en vleeswaren waarop het logo langzaam maar zeker zichtbaar wordt. Trek een fles open en ga er maar eens goed voor zitten… programmaboekje in de hand. Binnenkort in een theater bij u in de buurt!

Naar Op de Planken

Great Match verzorgde de Brand Identity, logodesign, webshop en drukwerk: folder (b2b), assortimentsoverzicht, 
vetvrij papier (inclusief artwork) en huisstijldrukwerk. Fotografie: Jasper Loeffen

Read More
No Comment

Branding  / Design  / Logo / huisstijl  / Webshop

Gewoon is zo gewoon
1 October 2020

Toys for boys. We kennen ze allemaal: van kleine jochies die alle merken en modellen kennen tot volwassen kerels die eindeloos kunnen praten over de nieuwste snufjes en de meest exotische droomauto’s. Jurgen weet ook veel over auto’s. Maar vooral over andere auto’s. Auto’s die ‘anders’ zijn gemaakt; veranderd naar de smaak en stijl van hun eigenaren. Vanaf het moment dat hij als klein ventje een Chroom & Vlammen magazine in handen kreeg was hij verkocht. Zo kon het dus ook. Custom. ‘Aangepast’.

EXCLUSIEF

Jurgen had prima banen bij diverse bedrijven. Maar daarnaast zat handel in zijn genen. Met gevoel voor stijl en exclusiviteit verkocht hij tweedehands boeken, meubeltjes en accessoires. Maar zijn fascinatie voor custom cars deed hem beslissen hier een gok in te wagen. En met succes. Afspraken met Amerikaanse merken maakten hem tot importeur van bijzondere onderdelen. Voor particulieren is het bestellen van dit soort materiaal riskant: een flink bedrag vooruit betalen, hoge verzendkosten, lange levertijden en wat als de bestelling niet past, beschadigd is of helemaal niet aankomt? Jurgen bood uitkomst. En al snel wist men in Nederland – maar inmiddels door heel Europa – de webshop van Brabant Custom te vinden. Het geheim? Voorraad. Vandaag besteld, vandaag verzonden. Of bel en kom het direct ophalen. Ook dat gebeurt. Vanuit heel Europa!

SPECIALIST IN LUCHTVERING

Van hydraulische systemen voor Lowriders (die stuiterende klassieke Amerikaanse sloepen), tot vleugeldeuren en luchthoorns, Brabant Custom verkoopt bijzondere accessoires om een auto jóuw auto te maken. Luchtvering is daarbij heel populair. Een verlaagde auto ziet er bruut uit. Maar in Nederland-drempelland is het verre van praktisch. Met luchtvering wordt je auto instelbaar in hoogte. Ook ideaal wanneer ineens die zware aanhanger of caravan weer achter je auto hangt. Met een onvoorstelbare hoeveelheid aan balgen, luchttanks, compressors, nippeltjes, slangen, kleppen en koppelingen heeft Brabant Custom altijd een oplossing. Op voorraad.

VEGAS EN LIFESTYLE

Om bij te blijven in de laatste trends en ontwikkelingen is een bezoek aan de SEMA Carshow in Las Vegas de beste keuze. Deze immens grote, jaarlijkse vakbeurs heeft Jurgen al meerdere keren bezocht. In zijn showroom zie je dan ook foto’s waarop hij met diverse grote namen uit de custom scene poseert. Deze scene van kleurrijke auto’s, muziek, kleding en accessoires heeft zich tot een ware lifestyle gevormd. En wellicht gaan we daar in de komende tijd ook wat van terugzien in de webshop. De eerste producten zijn ingekocht. Bijzondere producten. Want gewoon is zo gewoon…


Het logo van Brabant Custom is in 2008 door Great Match ontwikkeld. Door de jaren heen is dit logo in verschillende 
vormen toegepast op drukwerk, kleding, gevels, auto's premiums en merchandise.

Read More
No Comment

Branding  / Design  / Logo / huisstijl

Meer dan verandering
22 July 2020

Gelukkig bestaan ze nog. Kleine, onafhankelijke winkels die het uitstekend doen. Met producten van goede kwaliteit, personeel dat echt weet waarmee jij geholpen bent en service waar je van op aan kunt. CHANGE Wonen is zo’n winkel. Dé woonwinkel van Berlicum helpt jou jouw huis in een thuis te veranderen.

Alweer jaren geleden was het één van mijn eerste branding sessies. Samen met eigenaren Jeroen en Tessa analyseerden we de winkel die zij toen alweer enkele jaren hadden overgenomen. Ze hadden al veel bereikt: de onoverzichtelijke, donkere winkel van toen was inmiddels veel frisser en moderner en daardoor voor veel meer mensen aantrekkelijk geworden. Maar wat maakt hun formule zo sterk? Toen ik later bij ze terugkwam met de merkwaarden van CHANGE Wonen konden ze zich daar helemaal in vinden:

Persoonlijke aandacht. Er wordt naar je geluisterd en met je meegedacht.

Veelzijdigheid. Diverse mogelijkheden door een ruim assortiment.

Topkwaliteit. Merken, materialen en montage van hoog niveau.

Vernieuwing. Trends en ontwikkelingen zijn in de winkel zichtbaar.

Zijn dit onderscheidende merkwaarden? Nee. Is de combinatie van deze merkwaarden een geduchte concurrent voor elke keten? Ja!

Dít is waarvoor je naar een onafhankelijke winkel gaat. Jij bent belangrijk. Jouw huis zal veranderen in een heerlijk thuis. CHANGE. Niet zomaar een verandering maar een ultieme verbetering.


Great Match refereert in de huisstijl, website, instagram en signing altijd aan deze vier merkwaarden. 
Hierdoor wordt de identiteit van CHANGE Wonen steeds uitgedragen en bevestigd.

Read More
No Comment

Branding  / Logo / huisstijl  / Website

It’s up to you
7 July 2020

Een leuk gesprek op een netwerkbijeenkomst. Toch nog eens bellen, kop koffie, eerste zakelijke gesprekken. Mogelijkheden, ambities en vooral vertrouwen. Leo blijkt ook coach te zijn. En ik zoek al een tijdje naar iemand die me helpen kan een aantal zaken weer op de rit te krijgen. Zo zag ik het toen. Nu weet ik wat daar echt voor nodig is en heeft Leo mij gevraagd als ervaringsdeskundige het logo te ontwikkelen voor zijn methode: It’s up to you.

Het is een combinatie van opleiding, bewustwording en coaching. Je leert over hoe jouw brein werkt en over emoties. Een meting aan het begin van je traject geeft informatie over jouw knelpunten. Je gaat inzien waar je blokkeert, waar dat vandaan komt en hoe je hier mee omgaat. Daarna ga je je nieuwe kennis toepassen, trainen, jezelf bekwamen om blijvend het stuur in eigen hand te houden, ongeacht de situatie. Het werkt fantastisch al is de reis op momenten ook confronterend, verwarrend en vermoeiend. Maar je komt er uit – beter dan ooit – met hulp van Leo. Alleen hulp. Want je moet het zelf doen: It’s up to you.

Logo design

Buiten de complete betekenis sprak het woordje ‘UP’ me aan. In het logo moest iets van een stijgende lijn zichtbaar worden. Een contrast moest er ook in, van spreekwoordelijke ‘donkere tijden’ naar het licht, het licht zien zelfs… ‘Daar waar een deur sluit, gaan andere deuren open’, biedt houvast bij tegenslagen en perspectief voor de toekomst.

Een logo mag geen stripverhaal zijn, het gaat in eerste instantie om herkenbaarheid. Toch is het mooi als je onbewust meer informatie krijgt; een associatie, een gevoel, iets wat je aanspreekt en vertrouwen geeft. De spanning van die eerste stap. Een stap omhoog, en er volgen er meer… Maar je moet de stap zelf nemen!

Zoek jij een logo dat subtiel het verhaal vertelt over jouw product of dienst?

Neem contact op en we maken een afspraak.

Of zoek je een coach die jou stevig in je schoenen zet?

Neem contact op met Leo.

It’s up to you…

Read More
No Comment

Branding  / Design  / Logo / huisstijl

From the streets to the Olympics
17 June 2020

Pleintjesbasketbal. Streetball. Het begon op de buitenveldjes met eigen regels en een eigen straatcultuur. Het is snel, rauw, competitief en mooi. Daarom werd het een nieuwe sport naast basketbal dat met teams van 5 spelers in een zaal gespeeld wordt. Het Olympisch debuut wordt door de Corona-pandemie een jaartje uitgesteld. Maar zo groot is het dus al.

Community

Zelfs in het boerendorp waar ik opgroeide ontstond al een community op ‘het pleintje’. Lang niet alle leden van de lokale basketbalclub kwamen daar. Maar juist ook jeugd die niet bij de club speelde deed daar wél mee en hoorde er daar dus zeker bij. Verschillende leeftijden en achtergronden, jongens en meiden door elkaar. Een prachtig wij-gevoel.

Wereldbasketbalbond FIBA heeft gezien hoe beachvolley het volleybal zichtbaar maakte. Pleintjesbasketbal was al zichtbaar maar geen officiële sport, dat werd het wel: 3X3 basketball. Teams van 3 spelers spelen op 1 basket. Score: 1 punt. Vanachter wat normaal de 3-puntenlijn is: 2 punten. 10 Minuten vol gaan, tijd alleen stil als de bal buiten de lijnen is of bij vrije worpen. Maar niet teveel affluiten, het mag een tandje ruiger allemaal.

Wedstrijden worden gespeeld tijdens toernooien, grote evenementen buiten met muziek, eigen outfits, entertainment, stands en food trucks. Steeds als het circus ergens neerstrijkt spat het plezier er van af, de sfeer is fantastisch en het wij-gevoel versterkt. ‘We zijn er weer’. WE HERE.

Iedereen draagt bij

Een sport wordt pas groot als nationale selecties de strijd aan gaan, al helemaal als dat op Olympisch niveau kan. FIBA heeft 3X3 basketball slim uitgerold met een rankingsysteem: wanneer je als land actief bent in het organiseren van toernooien en relatief veel deelnemers hebt word je beloond: alle deelnemers dragen bij aan de nationale ranking. Topteams spelen op internationale toernooien en kunnen bergen punten verdienen als ze winnen. Op continentale en wereldkampioenschappen zijn prestaties nog meer waard.

Nederland basketballand

In het reguliere basketbal tellen we nauwelijks mee. Daarvoor is de sport te klein in Nederland. Maar door 3X3 basketball direct te omarmen heeft de Nederlandse Basketball Bond er voor gezorgd dat we hierin volop meedoen. Door de organisatie van Euro Tours, Challengers en Qualifiers werd de NBB al onderscheiden als ‘Most Active Federation’, terwijl in 2017 de Europe Cup nog volgde en in 2019 zelfs de World Cup. Door koppeling van deze evenementen met breedtesport activiteiten werd de community steeds groter en betrokkener. Met twee zilveren medailles op het WK voor de mannen en brons op het EK voor de vrouwen zijn we ineens een serieus basketballand.

Waar het ons verder nog brengen mag in de toekomst – Olympische tickets voor zowel mannen als vrouwen zijn nog haalbaar – het is een gezamenlijke prestatie als ‘we’ erbij zijn… WE HERE.

Great Match ontwikkelde logo en huisstijl voor de volledige WE HERE campagne.
Read More
No Comment

Branding  / Logo / huisstijl

Een nieuwe start…
5 June 2020

Als ijshockeytalent kwam Bryan Vos al jong in een topsportomgeving terecht. Buiten sportspecifieke trainingen leerde hij ook veel over krachttraining, conditietraining en voeding. Kennis die hij nu graag deelt als personal trainer.

Face-off was de naam die Bryan bedacht voor zijn bedrijf. Deze ‘aftrap’ in het ijshockey staat symbool voor de nieuwe start die gemaakt wordt door zijn trainingsprogramma’s te volgen. Mooi, onderscheidend en het dekt al een stukje van de lading: zíjn topsportachtergrond en jóuw verandering van leefstijl. Maar waarom (de welbekende ‘why’ van Sinek) doet Bryan dit? Wat is de identiteit van Face-off?

In een branding sessie kwamen we tot de kern, dit zijn de merkwaarden van Face-off:

DIRECT.

Face-off is no-nonsense. Bryan Vos staat middenin zijn ijshockeycarriere. Als international kent hij de topsportcultuur en weet hij wat er voor nodig is om optimaal te presteren. Met een persoonlijk, concreet plan en duidelijke communicatie wordt gewerkt aan heldere en haalbare doelen. Trainings- en voedingsschema’s kunnen worden aangepast; inzet en discipline zijn vanzelfsprekend…

DOELGERICHT.

Met een personal trainer werkt je uiteraard aan jouw persoonlijke doelen. Doelen die zeer uiteen kunnen lopen: conditie verbeteren, afvallen, spiermassa opbouwen, revalideren…

Vaak is een verandering van leefstijl nodig. Door bewuster bezig te zijn met bewegen en eten worden doelen duurzaam en kunnen deze steeds verder worden aangescherpt. Bryan zorgt voor de juiste focus, samen werk je aan jouw doelen! 

DOORZETTEN.

Topsportmentaliteit. Voor Bryan de normaalste zaak van de wereld. Maar hij is dan ook topsporter. Als topsporter ben je altijd gemotiveerd om te verbeteren, als team én als individu. Ook als een kampioenschap niet meer haalbaar is blijf je maximaal trainen. Bij blessures blijf je werken aan alles wat nog wél functioneert.

Die ervaring kan Bryan ook naar jou overbrengen. Hij begeleidt, motiveert en coacht om jou zo goed mogelijk te helpen. Samen doorzetten, op naar de beste versie van jezelf! 

DIRECT. DOELGERICHT. DOORZETTEN. Dat is het verhaal van Face-off. En het verhaal van Bryan aan jou. Want als het over identiteit gaat zijn in dit geval zijn karakter en werkwijze heel bepalend voor de bedrijfsfilosofie. Great Match maakte een restyle van zijn logo en ontwikkelde zijn website met webshop voor een hele lijn supplementen onder eigen label.

Naar de website van Face-off

Benieuwd naar jouw verhaal of dat van jouw bedrijf, merk of product? In een branding sessie gaan we het samen vinden…

Read More
No Comment

Branding  / Design  / Webshop  / Website

Een cadeau dat je zelf helpt uitpakken
14 May 2020

Je bent met je gezin op vakantie in Egypte. Kerst en Nieuwjaar op een andere plek en vooral in heel andere temperaturen. Je raakt aan de praat met een startend ondernemer. Enthousiasme, ambitie en servicegerichtheid spatten er van af. We spreken af elkaar op te zoeken als we terug in Nederland zijn.

Evenementen organiseren is zijn passie, met name kleinschalige dinnershows vindt hij fantastisch. Een sfeervolle avond waarvan gasten én artiesten genieten. En wat een restaurant de garantie geeft van veel reserveringen, nieuwe mensen over de vloer en aandacht in social media.

Maar ook bedrijfsfeesten of bedrijfsuitjes kunnen beter. Standaard draaiboeken gaan uit van de mogelijkheden van een horecagelegeheid. Wanneer het uitgangspunt is de medewerkers van een bedrijf een fantastische herinnering te geven ontstaan heel andere ideeën.

Na een branding sessie komen we tot een prachtige kern: Verras jezelf…

Of je nou voor je gasten of medewerkers een feest organiseert of besluit zelf uit eten te gaan; het moet voelen als een cadeautje. Een verrassing voor je partner en jezelf wanneer je naar een dinnershow gaat. Of een knallende surprise wanneer je gasten uitnodigt om samen iets te vieren. In een wervelende avond wordt het cadeau langzaam onthuld en je helpt zelf met uitpakken. Momenten waar je van nageniet en waar je nog vaak aan herinnerd wordt. Warm, onvergetelijk, waardevol.

Hilt Events zorgt met aandacht, toewijding en perfectionisme voor een heerlijke, verrassende ervaring. Zin in? Bel of mail Jordy…

Hilt Events: Verras jezelf…

Op zoek naar de identiteit van jouw merk, product of bedrijf? Of ook een website als deze of die van Hilt Events? Bel of mail Great Match…

Read More
No Comment

Branding  / Website

  • Video categorieën

    • Betekenis
    • Hoger doel
    • Identiteit
    • Imago
    • Kernkwaliteiten
    • Merkwaarden
    • Motivatie
  • Video tags

    Automotive Boek Mode Muziek Natuur Sport
  • Volg Great Match op Facebook

    Facebook Pagelike Widget
  • Recente blogs

    • Een heerlijk concept
    • Gewoon is zo gewoon
    • Meer dan verandering
    • It’s up to you
    • Even van de doordenderende trein
  • Blog categorieën

    • Branding
    • Column
    • Design
    • Logo / huisstijl
    • Webshop
    • Website
  • Blog tags

    Coaching Evenementen Food Sport Startup Wonen

  • V I N D E N

  • M E N U

    • Home
    • # minuut van Luus
    • Blog
    • Contact
  • c a t e g o r i e ë n

    • Branding
    • Column
    • Design
    • Logo / huisstijl
    • Webshop
    • Website
  • C O N T A C T

    Bel direct even: 06 5476 1622

    Of stuur een mailtje: lucien@greatmatch.nl


© Copyright LetsBlog Theme Demo - Theme by ThemeGoods