Jochem is een genieter. Hij geniet van eten, drinken, gezelligheid en kwaliteit. Maar genieten doe je niet alleen. Samen proeven, ontdekken en beleven zorgt voor onvergetelijke momenten. En dát wil hij iedereen laten ervaren.
Ooit werkte hij in de horeca, later deed hij sales in diverse foodproducten. Ondertussen was hij al op zoek naar pareltjes; naar dat bijzondere bakkertje, die traditionele slager of juist die inventieve kaasmaker. Naar producten die met passie zijn ontstaan, bedacht, ontwikkeld en geperfectioneerd op bijzondere plekken in mooie streken door heel Nederland en België. Kwaliteitsproducten die prachtig samenkomen op een borrelplank.
Zo bedacht Jochem als ervaren salesman een concept: online borrelplanken, geleverd door lokale speciaalzaken. Zoals een fleurop-boeket dat je overal snel en vers kan laten bezorgen. Met deels producten van de speciaalzaak en deels zijn ‘pareltjes’ uit een premium productpakket dat hij als groothandel levert. Interessant voor consumenten, voor speciaalzaken en voor Jochem. Het mes snijdt aan alle kanten door bijzondere kaas, worst en andere heerlijkheden!
Aandacht voor kwaliteit
Jochem legde zijn concept aan me voor. Iets moois ontstond uit zijn passie en mijn nieuwsgierigheid. Want waar ging het nou écht om? Niet om geld. Niet om standaard producten voor de massa. Het ging om Jochems ontdekkingen, om prachtige verhalen over nog mooiere producten. Om die dame die fantastische paté’s maakt, om de hoogste kwaliteit in tafelzuren, om kaasaffineurs die maanden uittrekken voor rijpingsprocessen. Hun producten verdienen aandacht. Aandacht van mensen die smaak en kwaliteit écht waarderen. En ineens wisten we het…
Deze makers zijn artiesten en Jochem is hun impresario. Hij brengt hun producten naar theaters – de speciaalzaken – door heel het land. En die theaters brengen het voor het grote publiek op de planken. Borrelplanken in dit geval. Voor fijnproevers die vermaakt willen worden. Met uitmuntende lekkernijen en een programmaboekje dat er alles over vertelt. Op de planken – Vakmanschap in de schijnwerpers.
Premium producten vragen om gedegen branding. Elke bestelling moeten een cadeau zijn: een doos met een logo dat kwaliteit en vakmanschap uitstraalt en de sfeer van het theater weergeeft. Een volledig opgemaakte plank ingepakt in vetvrij papier met een eigen design. Gesneden brood, noten en olijven in glazen potten en mosterd op een aardewerk schaaltje. Een plank vol bijzondere kazen en vleeswaren waarop het logo langzaam maar zeker zichtbaar wordt. Trek een fles open en ga er maar eens goed voor zitten… programmaboekje in de hand. Binnenkort in een theater bij u in de buurt!
Great Match verzorgde de Brand Identity, logodesign, webshop en drukwerk: folder (b2b), assortimentsoverzicht, vetvrij papier (inclusief artwork) en huisstijldrukwerk. Fotografie: Jasper Loeffen